A A A K K K
людям з порушенням зору

Відділ освіти, молоді та спорту
Ємільчинської селищної ради

Коли до логопеда? - Пам'ятка для батьків.

Дата: 05.05.2025 16:14
Кількість переглядів: 13

Фото без опису

Якщо в 2 роки:

🧸 Дитина не реагує на ім'я, не виконує прості інструкції, не любить, коли читають книжки;

🧸 Дитина виконує інструкції лише підкріплені жестом чи в знайомих, побутових ситуаціях;

🧸 У дитини в лексиконі лише звуконаслідування чи обриси слів (слово з голосних, перший склад);

🧸 Дитина не наслідує гру однолітків чи побутові дії дорослих, гра маніпулятивна і одноманітна;

🧸 У дитини відсутній вказівний жест, жести "так", "ні", "бувай";

🧸 Дитина не реагує на слова "стоп", "не можна", "підійде до мене", уникає погляду в очі чи обійм;

🧸 Дитина боїться певних побутових звуків, голосів чи навпаки, не реагує на дуже гучні;

🧸 Дитина не може показати на собі руки, ноги, живіт, вуха, ніс;

🧸 Дитина не може назвати близьких

І при тому: є особливості харчування (тільки перемелена їжа, обмежений раціон, не користується ложкою і чашкою), не ходить на горщик, самостійно не роздягається, не може впіймати м'ячик жодного разу з 3 спроб, все ще облизує предмети, не може скласти вежу з кубиків.

Якщо в 3 роки:

🚀 Дитина не задає чи задає рідко питання;

🚀 Дитина не будує трислівних речень, не використовує прикметники;

🚀 Дитина не використовує дієслів чи в мовленні переважають дієслова;

🚀 Дитина не розрізняє чи не називає основні кольори і форми;

🚀 Дитина плутає близькі за значенням слова: ложка - виделка, гуска - качка, яблуко - груша;

🚀 Дитина не розуміє прості причинно наслідкові зв'язки: ваза розбилася ➡️ хлопчик плаче чи не може переказати коротке оповідання " Дівчинка купила кульку. Дівчинка йде на свято";

🚀 Дитина не розрізняє поняття "один - багато", "їстівне - не їстівне", "він-вона";

🚀 Дитина не використовує займенників "Я", "Ти", "Моє";

🚀 Дитина не розуміє просторові поняття: "вгорі, внизу, спереду, позаду, праворуч, ліворуч";

🚀 Дитина не може повторити правильно за дорослим трискладові слова, односкладові слова, двоскладові із закритим складом (машина, фен, кішка);

Якщо в 4 роки:

🩰 У дитини відсутні чи не правильно вимовляє звуки "с, ш, з, ж, ч, ц";

🩰 Дитина не може вести діалог, не ініціює діалог на соціальні теми;

🩰 У дитини відсутня сюжетно- рольова гра чи сюжет один і той самий;

🩰 Дитина не може скласти розповідь за сюжетним малюнком, а просто описує його;

🩰 Дитина не може скласти речення з поясненням причини події: "Дівчинка плаче, бо...";

🩰 Мовлення дитини аграматичне, не правильно узгоджує слова за родами та відмінками;

🩰 Дитина не використовує чи використовує не правильно відмінки "на, під, в, за, над".

Якщо в 5 років:

🌴 У дитини відсутні чи не правильно вимовляє звуки "л, р";

🌴 Дитина не може скласти розповідь за сюжетними малюнками, переказати казку, що відбувалося протягом дня;

🌴 Дитина не може зробити оцінку поведінці людини;

🌴 Дитина не розуміє поняття, що означає характер людини;

🌴 Дитина не може підібрати антоніми до слів;

🌴 Дитина не може скласти речення з планом дій;

🌴 Дитина не знає професії та не може розказати про рід діяльності людей;

🌴 У дитини відсутні слова вмістилища, присвійні прикметники, відносні прикметники (курник, бабусині, дерев'яні).

Якщо в 6 років:

📝 У дитини виникають проблеми із оволодінням читанням та письмом.😇


« повернутися

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень