A A A K K K
людям з порушенням зору

Відділ освіти, молоді та спорту
Ємільчинської селищної ради

Організація інклюзивного навчання у ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (з новими змінами з 1 січня 2022 р.)

Дата: 13.12.2021 15:53
Кількість переглядів: 14

Організація інклюзивного навчання у ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (з новими змінами з 1 січня 2022 р.)
 
Основними законодавчими актами про інклюзивну дошкільну освіту в Україні є:
• Закон «Про освіту»
• Закон « Про дошкільну освіту»
• Постанова КМУ № 530 від 10.04.2019 «Порядок організації діяльності інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти», вступить в силу 01 січня 2022 року у новій редакції!

- Спершу щодо введення поняття «Рівні підтримки»:
- Одною з головних змін в сучасному інклюзивному навчанні є введення поняття “рівні підтримки” – обсяг тимчасової або постійної підтримки в навчанні дітей, які цього потребують. Рівень підтримки співвідносний зі ступенем прояву труднощів.
- Якщо у дітей виникають незначні, поодинокі труднощі, які можна подолати зусиллями закладу освіти, їм може надаватися підтримка першого рівня. Для такої підтримки не потрібен висновок ІРЦ. 
- Якщо зусиль закладу освіти недостатньо, батьки мають звернутися до ІРЦ для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи. Вона визначить, який рівень підтримки може надаватися такій дитині в закладі освіти.
 
♦ ЯК СТВОРЮЄТЬСЯ ІНКЛЮЗИВНА ГРУПА:
Керівник закладу дошкільної освіти приймає рішення про утворення інклюзивної групи
на підставі:
• заяви батьків (одного з батьків) або інших законних представників (одного законного представника) дитини з особливими освітніми потребами та
• висновку інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини
ІНКЛЮЗИВНА ГРУПА УТВОРЮЄТЬСЯ В ОБОВ’ЯЗКОВОМУ ПОРЯДКУ ЗА НАЯВНОСТІ ТАКОЇ ЗАЯВИ. (абзац 5 п. 2 Порядку).

 
♦ОБОВ’ЯЗКИ дошкільного навчального закладу за умови утворення ІНКЛЮЗИВНОЇ ГРУПИ:
- приведення території закладу, будівель та приміщень у відповідність із вимогами щодо закладів дошкільної освіти та інклюзивності;
- створення відповідної матеріально-технічної та навчально-методичної бази (необхідні навчально-методичні і навчально-наочні посібники, навчально-дидактичне та ігрове обладнання);
- утримання відповідного штату працівників, зокрема асистента вихователя інклюзивної групи;
- облаштування ресурсної кімнати для проведення психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять.
 
♦ КІЛЬКІСТЬ ДІТЕЙ З ООП на одну інклюзивну групу
Освітній процес у закладі дошкільної освіти організовується з урахуванням рівнів підтримки.
- не більше 1 дитини IV (труднощі тяжкого ступеня проявів) або V  (труднощі найтяжчого ступеня проявів) рівня підтримки
- не більше 2х дітей ІІІ (труднощі помірного ступеня проявів) рівня підтримки;
- не більше 3х дітей ІІ (труднощі легкого ступеня проявів) рівня підтримки.
- Для дітей, у яких виникають труднощі під час навчання та які потребують постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі, за рішенням закладу освіти може надаватися підтримка І рівня.
- Увага: у разі ВІДСУТНОСТІ у ВИСНОВКУ ІРЦ інформації про рівень підтримки -
така дитина розподіляється у групу закладу дошкільної освіти з урахуванням рекомендацій команди психолого-педагогічного супроводу та складності порушень.

♦ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ (ІПР) складається для:
- для дітей з ОПП, які мають висновок, відповідно до рекомендацій ІРЦ та індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (за наявності);
- для дітей, які за рішенням закладу освіти отримують підтримку першого рівня (незначні, поодинокі труднощі освіти).

Індивідуальна програма розвитку
• складається на навчальний рік
• підписується всіма членами команди психолого-педагогічного супроводу, одним з батьків або іншим законним представником дитини,
• затверджується керівником закладу дошкільної освіти,
• переглядається тричі на рік (у разі потреби частіше).

♦ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ТА КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВІ ПОСЛУГИ
- Надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг (допомоги) дітям з ООП здійснюється відповідно до
• індивідуальної програми розвитку та
• з урахуванням рекомендацій ІРЦ.
- Вказані послуги надаються у вигляді занять в індивідуальній або груповій формі.
Заняття проводяться фахівцями (із числа працівників закладу освіти та у разі потреби - додатково залученими фахівцями).
КІЛЬКІСТЬ ЗАНЯТЬ: від 2 до 8 занять на тиждень в залежності від віку дитини, ступеня складності порушень та з урахуванням її індивідуальних особливостей відповідно до рекомендованого рівня підтримки, зазначеного у висновку інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини.
 
♦ АСИСТЕНТ ВИХОВАТЕЛЯ
У разі утворення інклюзивної групи вводиться посада асистента вихователя.
Обовязки асистента вихователя:
- забезпечує особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу;
- бере участь у розробленні та виконанні індивідуальної програми розвитку;
- адаптує навчальні матеріали з урахуванням особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з ООП (пункт 8 Порядку).


Посада асистента вихователя інклюзивної групи закладу дошкільної освіти вводиться з розрахунку ОДНА штатна одиниця на одну інклюзивну групу.
 
АСИСТЕНТ ДИТИНИ:
- За рекомендаціями ІРЦ та письмовою заявою одного з батьків заклад дошкільної освіти забезпечує доступ до освітнього процесу АСИСТЕНТА ДИТИНИ з особливими освітніми потребами.
Асистент дитини проходить медичний огляд відповідно до вимог законодавства.

♦ РІВНІ ПІДТРИМКИ:
Починаючи з 01 січня 2022 року освітній процес у закладах дошкільної освіти буде організовуватися з урахуванням РІВНІВ ПІДТРИМКИ від І до V рівнів:
І рівень - незначні поодинокі труднощі; 
ІІ рівень - труднощі легкого ступеня проявів;
ІІІ рівень - труднощі помірного ступеня проявів
ІV рівень - труднощі тяжкого ступеня проявів
V рівень - труднощі найтяжчого ступеня проявів

З їх критеріями можна буде ознайомитися у Додатку № 2 до «Порядку організації діяльності інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти».


« повернутися

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень